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イラスト彫金 Re:Birth II-3 サ・ガ より 

ロマンシングサガからイラスト彫金

wind

広島県で彫金を中心に活動しています。 I am active mainly in metal engraving in Hiroshima Prefecture, Japan.

re-drawing to line engraving.

線画の引き直しからすじ彫り

今回は日本人イラストレーターの中で一番好きな小林智美先生の作品から、

Re:Birth II-3 サ・ガ アレンジアルバムのジャケットで使用されている絵をチョイス。

ロマンシングサガ1から素晴らしく美しい絵の虜となって随分経ちますが、

今回彫金するにあたり、線の部分とカラー陰影の一部を線に置き換える必要がある為、

絵全体をあいまいな線も明確にしながら線画を引き直します。

カラーリングが魅力の絵なのですが彫金でどう表現ができるかの実験のようなものです。

右がすじ彫り終了時点、線が多すぎてとても時間がかかりました、

こちらはA3サイズのアルミプレート(1.5mm厚)を使用しております。

English translation

This time, from the work of Tomomi Kobayashi, who is my favorite Japanese illustrator,

Re: Birth II-3 Sa Ga Choose the picture used in her arrange album jacket.

It's been a long time since Romancing Saga 1 and I've been captivated by wonderfully beautiful pictures.

In engraving this time, it is necessary to replace the line part and part of the color shade with a line,

Re-draw the line drawing while clarifying the vague lines throughout the picture.

It's a painting with attractive coloring, but it's like an experiment to see how it can be expressed with metal engraving.

At the end of the carving on the right, there were too many lines and it took a lot of time.

This uses an A3 size aluminum plate (1.5mm thick).

Complete with multiple hairlines and coloring.

複数のヘアラインと色付けで完成

全体に一度墨入れを行い、ヘアラインとリーフで模様を描きます、

色付けを行い、最後にペーパーで色の調整を行って完成です。

うまく写真が撮れなかったのですが光の加減で綺麗に反射して良い感じに仕上がりました。

今回はあえてカラーを使わずやってみました、モノクロの限界に挑戦です。

English translation

Ink the entire surface once and draw a pattern with hairline and leaves.

Coloring is done, and finally the color is adjusted with paper to complete.

I couldn't take a good picture, but the light reflected it beautifully and it was finished with a good feeling.

This time, I dared to try without using color, challenging the limits of monochrome.

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